zaterdag 18 augustus 2012

Informatie: het paraffinebad


Kennen jullie het al? Het paraffinebad? Ik denk dat ik dit nog wel fijner vind als een normale manicure, en omdat ik het zo fijn vind, wou ik het graag met jullie delen. Dus, deze keer heeft het even niks te maken met nagellak of nailart, maar een keer een informatief artikel.

Een paraffinebad, ook wel paraffinepakking genoemd is net als een manicure een verwenbehandeling. Deze wordt alleen uitgevoerd met een paraffinewax.
Door het nemen van een paraffinebad verbeterd de bloedcirculatie, elasticiteit en structuur van de huid. De warmte van de paraffinewax veroorzaakt transpiratie en verwijdert zo alle afvalstoffen en oneffenheden uit de huid. Er vindt een dieptereiniging plaats die de handen een heel verzorgde en daardoor jonger uiterlijk geeft.
 Paraffine kan het best worden vergeleken met kaarsvet, dat na verwarming vloeibaar wordt. Na onderdompeling van de handen in de vloeibare paraffine, worden deze gewikkeld in plastic handschoentjes en daarna in warmte-isolerende handschoenen gedaan. Na ongeveer 10 minuten kan de paraffine verwijderd worden. De warmte-isolerende handschoenen worden uit gedaan en door de plastic handschoenen zacht over de paraffine naar beneden van de handen af te schuiven wordt de wax mee geschoven en zijn je handen weer schoon. Om de laatste restjes te verwijderen gebruik je een schone handdoek en hiermee maak je de handen echt goed schoon. Wanneer dit klaar is worden de handen ingesmeerd met een vochtregulerende crème.

Ik zelf vind deze behandeling geweldig, vooral in de winter wanneer je erg koude en pijnlijke of droge handen hebt, maar ook in de zomer kan het lekker zijn want je handen voelen na een pakking erg zacht en fijn aan. Dus dit is voor iedereen een tip, laat je een keer een manicure doen? Vraag dan ook even na of de styliste die dit bij je uitvoert ook een paraffinebad heeft, en probeer dit ook eens uit, vertrouw me, jullie zullen het geweldig vinden! 
Ik wil graag nog even zeggen dat ik deze foto's niet zelf heb gemaakt en dat deze dus niet van mij zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten